Natale - quiz z odkodowywaniem

Zanim sama zaczęłam pisać bloga śledziłam inne blogi poświęcone językom obcym. Jednym z moich ulubionych jest https://minienglishblog.blogspot.com/. Ula wrzuciła tam jakiś czas temu quiz z kodami QR o tematyce halloween'owej, który wykorzystałam na swoich zajęciach. Dzieciaki były zachwycone i ja też. Dzięki temu wpisowi spróbowałam stworzyć własne materiały, i tak oto powstał quiz świąteczny z kodami QR z moimi autorskimi obrazkami. Mam zamiar go wykorzystać na najbliższych zajęciach z włoskiego :)
Jak grać?
Najpierw musicie pobrać na komórkę aplikację do rozkodowywania kodów QR.
Jeśli przeprowadzacie grę w młodszej grupie wiekowej najlepiej podzielić ich na dwie mniejsze grupki i zorganizować dla każdej telefon, lub np. telefon i tablet. Starsze dzieciaki ( czy nawet dorośli - dlaczego nie ;) ) mają swoje telefony, więc można ich podzielić na jeszcze mniejsze grupy. Wyznaczamy lidera, który będzie rozkodowywał obrazki a inna osoba będzie zapisywała rozwiązania na karcie odpowiedzi.
Swoje obrazki wydrukowałam 3 razy, każdy zestaw na innym kolorze. Podzielę klasę na 3 grupy, wtedy każdy kolor zestawu będzie odpowiadał kolorowi grupy.
Ich zadaniem będzie skompletowanie obrazków, które wcześniej schowam gdzieś w klasie. Kiedy wszystkie grupy będą już miały komplet swoich obrazków (każda po 12) zaczynamy zabawę.
Grę rozpoczynamy od kartonika z napisem "Start". Przykładamy komórkę z załączoną aplikacją do rozkodowywania i czekamy na pojawienie się zagadki. Odpowiedź z zagadki należy przenieść na kartę odpowiedzi, a rozwiązanie (np:  l'albero di Natale - choinka) sugeruje nam, która karta powinna zostać rozkodowana jako następna. Kiedy wszystkie hasła zostaną wpisane uczniowie mają za zadanie rozszyfrowanie hasła.  W moim przypadku hasło to "dentro la scrivania" czyli "w biurku". W biurku ukryję Panettone (czyli włoską świąteczną babkę), która jest nagrodą dla zwycięzców. Jest jej na tyle dużo, że pewnie podzielą się z resztą ;)

Zabawa jest świetna - utrwala słownictwo, wykorzystuje technologię, uczy współpracy i rywalizacji.

Udanej zabawy!


link do pobrania gry:
Natale - quiz kody qr

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Włoski z Paolą , Blogger