Il pulcino pio - zwierzęta na farmie

Są takie piosenki, które wwiercają się w głowę i nie chcą z niej wyjść. Taką piosenką jest dla mnie "Il pulcino pio", która od ubiegłego roku jest nieustającym hitem kółka języka włoskiego w mojej szkole. Niemalże każde zajęcia zaczynamy od odśpiewania i odtańczenia tej piosenki. Dzieciaki najbardziej lubią w niej końcowy moment, kiedy traktor ... no właśnie. Tekst "e pulcino o-o" stał się odpowiednikiem małych dziecięcych niepowodzeń, np. kiedy jakieś dziecko rozleje wodę, mówi "e pulcino o-o" ;) ;)
Piosenkę znajdziecie na youtubie w kilku wersjach językowych,
ja na swoich zajęciach przerobiłam wersję włoską i angielską - obie spodobały się dzieciakom.



Ta fascynacja akurat mnie cieszy bo piosenka ułatwia zapamiętywanie całkiem sporej ilości materiału.
Poniżej załączam flashcardy ułatwiające wprowadzenie materiału:
wersja włoska:
Pulcino pio - flashcards

wersja angielska:
Chick cheep cheep - flashcards

odgłosy zwierzaków:
wersja włoska:
Pulcino pio - odgłosy zwierząt

wersja angielska:
Chick cheep cheep - odgłosy zwierząt

i gra typu "I spy" czyli poszukiwanie ukrytych zwierzaków:
wersja włoska:
Pulcino pio - dove e'?

wersja angielska:
Chick cheep cheep - I spy

pobierajcie śmiało i korzystajcie,
będzie mi miło jeśli dacie znać czy materiały się sprawdziły :)

materiały tworzę w programie Canva oraz korzystam z grafik ze stron Freepik oraz Pixabay


3 komentarze:

  1. Ciao! Pulcino pio robi furorę nawet u moich nastoletnich uczennic, które często do tej piosenki wracają:) Swoim uczniom możesz kiedyś dla odmiany pokazać "Pulcino pio la vendetta" - chyba, że już to znacie:) Pozdrawiam serdecznie. Ita.plus

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie znałam "Pulcino pio la vendetta" - boska!!! Czuję, że najbardziej spodoba im się końcówka :D dziękuję za pomysł i odwiedziny :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Włoski z Paolą , Blogger