Le espressioni idiomatiche con i vestiti - wyrażenia związane z ubraniami.

Ciao! Tematy moich ostatnich lekcji krążyły wokół ubrań. Dzielę się dzisiaj z wami gotową lekcję, którą możecie wykorzystać na swoich zajęciach. Sprawdzi się zarówno na zajęciach stacjonarnych jak i on-line (dla poziomu średnio i zaawansowanego).

Buszując w sieci znalałam bardzo ciekawy kanał do nauki języka włoskiego, a w nim filmik, w którym dziewczyna opowiada o wyrażeniach związanych z ubraniami. Włoski język jest pełen różnych idiomów, powiedzeń i wyrażeń, dlatego myślę, że warto ich nauczyć naszych kursantów i przy okazji odsyłać ich do ciekawych źródeł.

Podstawą mojej lekcji był filmik z kanału "Italiano in tasca", a chodzi dokładnie o ten filmik:



Dla wprowadzenia lub utrwalenia materiału możecie zaproponować swoim uczniom test: Le espressioni idiomatiche con i vestiti - TEST
i skorzystanie z mojego gotowego zestawu słownictwa, przygotowanego w Quizlet: https://quizlet.com/_bjbcdl?x=1qqt&i=13dtqz

Do wydruku udostępniam wam materiał, w którym znajdziecie ćwiczenia leksykalne, tj. tłumaczenie zdań oraz dopasowywanie wyrażeń do ich definicji/synonimów. 

Na sam koniec zadanie domowe ;) jest to jedno z moich niedawnych odkryć - Edpuzzle.
Uczeń podczas oglądania filmu musi odpowiadać na pytania dotyczące jego treści. 

E tutto :) mam nadzieję, że troszkę wam pomogłam i urozmaiciłam pracę ;)
SALUTI


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Włoski z Paolą , Blogger